RETUR - åpen retur i 30 dager:
1. Delen passet ikke:
Dersom du har bestilt feil del selv, må du kontakte oss og avtale returen, vi kan da sende deg ny del mot at du kun dekker fraktkostnaden og eventuelt mellomlegget på den nye delen dersom den er dyrere enn hva du bestilte. Ingen gebyrer blir belastet ellers.
Dersom vi har bestilt feil del for deg gjelder de samme reglene, med unntak av at vi dekker frakten alle veier for deg.
For begge de overnevnte tilfellene må du returnere den delen som ikke passet innen 14 dager etter avtalt retur. Hvis forpakninger er brutt, delene er grisene eller lignende kan du måtte dekke kostnadene ved å rengjøre delen, eller i verste fall får du ikke kreditert den delen du har returnert. Pass derfor på å sjekk nøye om den passer før du prøver å presse eller skru den på bilen din.
2. Vil du benytte deg av angrefristen:
Fa du mottok delen eller fra den ankom postkontoret har du vanlig angrefrist fra forbrukerombudet i 14 dager. Ingen gebyrer eller vanskelige prosesser. Men du må ta i bruk kontaktskjemaet under, derfra får du tilbakeført betalingen din innen 14 dager, eller kreditert faktura innen 14 dager. Du må dekke frakten til oss selv.
Dersom du ønsker å heve kjøpet grunnet forsinket levering, vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.
Angreretten kan benyttes på brukt deler ved en verdireduksjon.
3. Vil du bare ikke ha den lenger:
Du kan returnere selv om det er gått over 14 dager, i de neste 3 mnd er det ingen gebyrer eller andre kostnader enn frakten tilbake til oss du må dekke. Du kan også returnere senere enn dette, men dersom delen er gått ut av produksjon eller ikke lenger en lagervare, tar vi den uansett i retur, men det vil variere hvor mye av beløpet du betalte ved kjøpet som tilbakeføres. Her er det viktig at du avtaler med oss på forhånd. Er det fortsatt en lagervare får du igjen det du originalt betalte, er den sunket i pris - blir det prisen du refunderes. Merk at vi forbeholder retten til å trekke fra et gebyr for håndtering av returer på ordre eldre enn 3 mnd.
For alle de overnevnte returene må du følge våre regler for retur:
- Delen må leveres tilbake i samme forfatning som du fikk den
- Emballasjen skal ikke være brutt (kan være det, dersom det viste seg at delen ikke passet, men da må du avtale med oss før du returnerer)
- Du må ha fylt ut returskjema som du her: finner her (angreskjema.pdf - Denne mottar du i pakken)
- Du må ikke ha fabrikkbestilt delen eller spesialbestilt via vår kundeservice. Da gjelder egne vilkår fra produsent til produsent. (dette blir du informert om).
- Hvis delen er fabrikkbestilt eller har spesialfrakt, som karosseri og eksosdeler, vil du trekkes returfrakt tilbake til fabrikken.
Det var veldig enkelt hvordan vår retur fungerer. Men det finnes unntak, og da vil reglene være som følger;
1. Dersom du ikke har hentet pakken din på postkontoret og den returneres til oss, blir du belastet et gebyr inntil 449 kr
2. Dersom du ikke fyller ut returskjema blir du belastet inntil 150 kr
3. Dersom du ikke returnerer delen i forfatningen du fikk den i, har delvis ødelagt den eller forpakningene/emballasjen i originalesken kan du belastes inntil det fulle beløpet av delen.
Foretaket vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist
PANT:
Noen av våre deler inneholder pant. Dette gjøres veldig enkelt ved at du fyller ut pantskjema eller returskjema (merk i så fall skjema som pant med en kulepenn).
1. Du må returnere delen innen 14 dager, eller avtale senere retur innenfor denne perioden.
2. Du må returnere pantdelen i originalesken du fikk vår nye del i.
3. Du må returnere til avtalt adresse (kan variere ettersom hvilken produsent som holder panten), hvis du sender feil, retter vi adressen for deg og videresender den korrekt sted, men kan belaste deg for frakten (maks 225 kr)
REKLAMASJON
Reklamasjoner sendes til oss og vi sender deg ny del med en gang vi har mottatt delen i retur. Tilbakebetaling ved reklamasjon vil skje innen 14 dager.
Retur
Ved retur eller spørsmål om retur kan du kontakte oss nedenfor i kontaktskjemaet nederst i siden eller ved mail adressen under.
Varen må sendes i retur innen 14 dager etter at melding om angreretten er gitt.
Kontakt og adresse
Hvis du har flere spørsmål, kan du alltid Kontakte vår kundeservice, fortrinnsvis via e-post.
Ved retur, angrerett eller bytte av produkter kontakt Sprinterbildeler.no på:
Telefon kundeservice: 401 73 10
E-mail: Sprinterbildeler.no
Kontaktinformasjon
Sprinterbildeler.no
Lysverkbakken 6, 2015 Leirsund
Organisasjonsnummer: 925 855 154